Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I kredsen af de største cafékæder i landet har Espresso House, modsat eksempelvis Joe & the Juice, valgt at træde på bremsen for ekspansionen for i stedet finde væksten et andet sted. Det skriver Fødevarewatch.dk.
Det står i skarp kontrast til tidligere, da Baresso blev Espresso House, og det nye brand skulle ud i alle landets afkroge, vil adm. direktør Mads Holmgaard kun åbne nyt, hvis det hele giver mening.
Han har i snart et år haft lederrollen og jævnligt besøgt den øvre direktion i Sverige, hvorfra inspirationen til den nye strategi kommer.
Fremover skal cafeerne være mere lokalt forankret, have et bredere sortiment af mad og drikke og sigte efter en svensk inspireret ”fika”-stemning, der skal markere Espresso House i konkurrencen med de store kæder, og samtidig også trække flere gæster fra de lokale kaffebarer.
”Fika handler om at slappe af og nyde tilværelsen, så du kommer ikke kun for kaffen længere, men også oplevelsen. Det handler meget mere om hele oplevelsen nu,” siger Mads Holmgaard om tilgangen.
Der findes i alt 71 Espresso House i Danmark, hvoraf 10 er franchisedrevede af Plantorama og Lalandia.
Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Marriott runder 9.300 hoteller globalt
04-02-2025
-
Helsingør ændrer nattelivsregler for unge
04-02-2025
-
Norske Strawberry investerer stort: Kurs mod 250 hoteller
04-02-2025
-
Pizza Hut gør comeback med 15 nye restauranter
04-02-2025
-
Turismens CO2-aftryk falder trods vækst
04-02-2025
-
6 af 10 danskere vil bruge flere penge på rejser fremover
04-02-2025
-
Sunset Boulevard åbner ny restaurant i Næstved
04-02-2025
-
Nye ejere overtager kendt hotel i Ærøskøbing
04-02-2025