Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

I starten af august meddelte Bühlmann, at man fra den 12. august har overtaget driften af det 84 værelser store Hotel Randers i den jyske by af samme navn. Det er kædens andet hotel, som man har overtaget i år. I marts kom det københavnske luksusboutiquehotel Herman K med blot 31 værelser også til, og dermed gjorde kæden for første gang entré i København. Det skriver Turisme24.dk.

Der er dog forskel på, hvordan de to hoteller er blevet tilknyttet kæden, fortæller Anemette Bühlmann. Hun ejer Bühlmann-koncernen med sin ægtefælle Danni Bühlmann. Konkret har man nemlig indgået en managementaftale med ejerne af Hotel Randers, familien Mathiesen, som har ejet hotellet siden 1892.

”Managementaftalen betyder, at vi har indsat en hotelchef, der kommer fra Bühlmann i form af Maria Bundgaard. Vi begynder nu at etablere koncepter fra Bühlmann med respekt for det image, som hotellet allerede har i forvejen. Vi kommer med vores brand og hjælper hotellet med brandet og vores KPI’er. Vi ejer ikke selskabet, ligesom vi gør med vores andre hoteller, men vi er med som samarbejdspartnere,” fortæller Anemette Bühlmann.

Hun oplyser i øvrigt, at man fra Bühlmanns side er godt tilfredse med den managementaftale, som man har indgået med Hotel Randers. Derfor kunne man også godt tænke sig at indgå lignende aftaler med andre hoteller.

Læs hele historien på turisme24.dk – kræver login

Ejer har fået nøglerne til Hotel Ry

Det er en kæmpe lettelse at have hotelnøglerne i hånden, fortæller Michael Gadeberg fra ejendomsselskabet Hotel Ry, der nu leder efter nye forpagtere.

Hotelkæde hylder sine lokalområder

En københavnsk hotelkæde ønsker at deltage aktivt i de lokalområder, hvor man driver hoteller. Nu lancerer kæden et koncept, som inviterer naboerne tættere på.

Bühlmann barsler fortsat med store vækstplaner

Tidligere i år gjorde Bühlmann entré på det københavnske hotelmarked med boutiquehotellet Herman K, og et hotel i Randers er også kommet til. Koncernen vil dog være større i hovedstaden, og strategien hedder fortsat to nye hoteller om året.

Log ind