Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den svenskejede cafekæde Espresso House har vendt udviklingen og præsenteret et overskud på 13,7 millioner kroner for regnskabsåret 2023, efter en driftsindtjening på 11,4 millioner kroner, skriver Fødevarewatch.
Efter et år med oprydning og en ny landechef, Mads Holmgaard, er kæden igen i fremgang. Holmgaard, der tiltrådte i november 2023, har implementeret en række ændringer, herunder lukning af seks caféer og afslutning af en abonnementsordning indført under corona.
Kæden planlægger både nyåbninger og yderligere lukninger i 2024 baseret på efterspørgsel og forretningsresultater. Egenkapitalen er øget fra 26,6 millioner kroner i 2022 til 40,3 millioner kroner i 2023, og soliditetsgraden er steget til 34,2 procent. Kæden er en del af det tyske konglomerat JAB Holding BV og driver over 500 kaffebarer i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Tyskland. Med denne økonomiske polstring ser Espresso House frem til at navigere i de dynamiske forhold, der præger markedet.
Læs hele artiklen på Fodevarewatch.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Marriott runder 9.300 hoteller globalt
04-02-2025
-
Helsingør ændrer nattelivsregler for unge
04-02-2025
-
Norske Strawberry investerer stort: Kurs mod 250 hoteller
04-02-2025
-
Pizza Hut gør comeback med 15 nye restauranter
04-02-2025
-
Turismens CO2-aftryk falder trods vækst
04-02-2025
-
6 af 10 danskere vil bruge flere penge på rejser fremover
04-02-2025
-
Sunset Boulevard åbner ny restaurant i Næstved
04-02-2025
-
Nye ejere overtager kendt hotel i Ærøskøbing
04-02-2025