Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det danske rederi DFDS sælger færgeruten mellem Danmark og Norge, der normalt bliver refereret til som ’Oslobåden’. Det skriver Turistmonitor.
Ruten bliver solgt til det svenske rederi Gotlandsbolaget for 400 millioner kroner.
Som en del af aftalen overtager svenskerne også cirka 800 ansatte og de to færger, der har sin dagligdag på ruten.
Omkring 700.000 passagerer benytter sig af ruten hvert år, der sejler mellem København, Frederikshavn og Oslo.
Aftalen ventes at være endeligt lukket omkring oktober i år.
Du kan læse hele historien på turistmonitor.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026