Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Det danske rederi DFDS sælger færgeruten mellem Danmark og Norge, der normalt bliver refereret til som ’Oslobåden’. Det skriver Turistmonitor.

Ruten bliver solgt til det svenske rederi Gotlandsbolaget for 400 millioner kroner.

Som en del af aftalen overtager svenskerne også cirka 800 ansatte og de to færger, der har sin dagligdag på ruten.

Omkring 700.000 passagerer benytter sig af ruten hvert år, der sejler mellem København, Frederikshavn og Oslo.

Aftalen ventes at være endeligt lukket omkring oktober i år.

Du kan læse hele historien på turistmonitor.dk

Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer

Sommertrafikken i Københavns Lufthavn ventes at overstige sidste års niveau. Lufthavnen forventer 10 mio. passagerer i løbet af sommermånederne og kan samtidig få den travleste enkeltstående rejsedag i sin historie.

HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet

Flere politikere på Københavns Rådhus ønsker nu strammere regler for udlejningscykler, som de mener fylder for meget på fortove og i gader. HORESTA udtalte sig om sagen i TV2 Kosmopol onsdag. Branchen bakker op om, at cyklerne ikke skal være til gene i bybilledet, og arbejder for at informere turister bedre.

Ny minister vil videre med modernisering af planloven

Turismeminister Signe Munk (SF) vil samarbejde med forligskredsen om den planlovsændring, der blev sat på pause af folketingsvalget. Turismeerhvervet afventer fortsat afklaring om, hvornår lovforslaget genoptages, og om regeringen ønsker ændringer i indholdet.

Log ind