Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danskernes restaurantvaner varierer markant geografisk, viser en ny rapport fra HORESTA, som er foretaget i samarbejde med Kantar Gallup. Københavnerne går mest ud med 126 årlige restaurantbesøg, mens Bornholm ligger i bund med 40 besøg om året.
Gennemsnitsdanskeren går ud 88 gange årligt, men forskelle i indkomst og udbud skaber store variationer på tværs af landet.
Ifølge Jeppe Møller-Herskind, viceadm. direktør i HORESTA, kan særligt lokale koncepter som 'fra jord til bord' åbne muligheder for vækst i provinsen. Rapporten skal hjælpe branchen til at forstå kundernes vaner.
Læs hele historien på Avisen Danmark
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025