Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Danskernes restaurantvaner varierer markant geografisk, viser en ny rapport fra HORESTA, som er foretaget i samarbejde med Kantar Gallup. Københavnerne går mest ud med 126 årlige restaurantbesøg, mens Bornholm ligger i bund med 40 besøg om året.

Gennemsnitsdanskeren går ud 88 gange årligt, men forskelle i indkomst og udbud skaber store variationer på tværs af landet.

Ifølge Jeppe Møller-Herskind, viceadm. direktør i HORESTA, kan særligt lokale koncepter som 'fra jord til bord' åbne muligheder for vækst i provinsen. Rapporten skal hjælpe branchen til at forstå kundernes vaner.

Læs hele historien på Avisen Danmark

HORESTA sænker kontingentet for medlemmer

Fra 1. oktober sænker HORESTA kontingentet for alle medlemsvirksomheder. Målet er at styrke organisationens position og gøre medlemskab attraktivt for endnu flere virksomheder.

HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet

Flere politikere på Københavns Rådhus ønsker nu strammere regler for udlejningscykler, som de mener fylder for meget på fortove og i gader. HORESTA udtalte sig om sagen i TV2 Kosmopol onsdag. Branchen bakker op om, at cyklerne ikke skal være til gene i bybilledet, og arbejder for at informere turister bedre.

Log ind