Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danskernes restaurantvaner varierer markant geografisk, viser en ny rapport fra HORESTA, som er foretaget i samarbejde med Kantar Gallup. Københavnerne går mest ud med 126 årlige restaurantbesøg, mens Bornholm ligger i bund med 40 besøg om året.
Gennemsnitsdanskeren går ud 88 gange årligt, men forskelle i indkomst og udbud skaber store variationer på tværs af landet.
Ifølge Jeppe Møller-Herskind, viceadm. direktør i HORESTA, kan særligt lokale koncepter som 'fra jord til bord' åbne muligheder for vækst i provinsen. Rapporten skal hjælpe branchen til at forstå kundernes vaner.
Læs hele historien på Avisen Danmark
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026