Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Leveringstjenester som Just Eat og Wolt har øget McDonald's omsætning i Danmark, især i byer som København. Det siger Mads Friis, adm. direktør i Food Folks Danmark, der ejer McDonald’s varemærket i Danmark.

De danske forbrugeres stigende efterspørgsel på hurtig levering har gjort nye restaurantlokationer mere rentable, og McDonald's har omfavnet samarbejdet med leveringstjenester, som tidligere blev mødt med modstand.

Mads Friis kalder leveringssamarbejdet for komplekst og dynamisk, især på grund af høje kommissionssatser. Ifølge CBS-lektor Per Østergaard Jacobsen ændrer platformøkonomien markedsdynamikken, og det kan udfordre restaurantkædernes kundekontakt.

Læs hele historien på FødevareWatch (kræver login)

Wolt udvider trods underskud

Den danske leveringstjeneste Wolt tabte penge i 2024 trods vækst, men fremtiden byder på ekspansion og nye partnerskaber.

Log ind