Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Leveringstjenester som Just Eat og Wolt har øget McDonald's omsætning i Danmark, især i byer som København. Det siger Mads Friis, adm. direktør i Food Folks Danmark, der ejer McDonald’s varemærket i Danmark.
De danske forbrugeres stigende efterspørgsel på hurtig levering har gjort nye restaurantlokationer mere rentable, og McDonald's har omfavnet samarbejdet med leveringstjenester, som tidligere blev mødt med modstand.
Mads Friis kalder leveringssamarbejdet for komplekst og dynamisk, især på grund af høje kommissionssatser. Ifølge CBS-lektor Per Østergaard Jacobsen ændrer platformøkonomien markedsdynamikken, og det kan udfordre restaurantkædernes kundekontakt.
Læs hele historien på FødevareWatch (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Hotelstars Union er kommet med reviderede kriterier
05-12-2024
-
HORESTA til møde med EU’s nye turismekommissær
05-12-2024
-
Kontanter: Kend reglerne og undgå dyre fejl
05-12-2024
PRESSEKLIP
-
Ny direktør for VisitNordsjælland
05-12-2024
-
Regeringen opjusterer vækstforventningerne
05-12-2024
-
Turisme tilbage på niveauet før pandemien
05-12-2024
-
Lalandia udvider tilbud til børnefamilier
05-12-2024
-
Turister i Nordjylland skal plante træer for klimaet
05-12-2024
-
Ny rapport sætter fokus på autocamperturisters behov
05-12-2024