Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
HORESTA retter nu en skarp kritik mod platforme som Tripadvisor og Trustpilot, hvor anonyme og forældede anmeldelser ifølge organisationen får lov at stå uden kontrol. Det skriver Turisme24.
Maria Olafsson, politisk chef i HORESTA, advarer om, at falske anmeldelser kan ødelægge en virksomheds omdømme og kalder det urimeligt, at der ikke kræves dokumentation for at anmelde et sted.
Sammen med den europæiske brancheorganisation HOTREC foreslår HORESTA derfor tre konkrete ændringer:
- krav om dokumenteret besøg
- identifikation via eksempelvis MitID
- tidsbegrænsning på anmeldelser
Kritikken skal sikre mere fair vilkår og større troværdighed for både virksomheder og brugere.
HORESTA understreger, at man ikke er imod anmeldelser, men at de skal foregå på ordnede vilkår. Initiativer som dette ses også i andre lande, herunder Italien, hvor der ligeledes arbejdes på at regulere falske brugeranmeldelser.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Joe & The Juice sætter turbo på global ekspansion
13-05-2025
-
Scandic opruster: Flere hoteller og ny franchise-strategi i Danmark
13-05-2025
-
Fremgang i Københavns Lufthavn trods global uro
13-05-2025
-
Turister belønnes igen for grøn adfærd i København
13-05-2025
-
Global uro får flere danskere til at overveje ferie hjemme
13-05-2025
-
Den norske stat træder ind som medejer i Norwegian
13-05-2025
-
Hotel Vildbjerg skal finde ny køkkenchef
13-05-2025