Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Spenn, loyalitetsvalutaen skabt af Strawberry-hotellerne og Norwegian, har fået Reitan Retail med i ejerkredsen, der i forvejen står bag Rema 1000 og 7-Eleven i Danmark.

De tre aktører ejer nu hver en tredjedel af Spenn-selskabet. Ambitionen er at udvikle Spenn til Nordens mest udbredte fordelsvaluta, hvilket også vil komme danske gæster på Strawberry-hoteller som Villa Copenhagen og Copenhagen Admiral Hotel til gode.

Reitan Retail har dagligt kontakt med cirka to mio. kunder i Norden og Baltikum, hvilket forventes at styrke Spenns udbredelse markant.

Loyalitetsvalutaen samarbejder allerede med brands som Hurtigruten, Samsung og Adidas. Med Spenn-samarbejdets udvidelse kan danske forbrugere forvente flere muligheder for at optjene og bruge deres fordele både på hotelophold og i hverdagen.

Læs hele historien på Standby

EU vil nu sikre mere troværdige online-anmeldelser

EU har lanceret et nyt adfærdskodeks, der skal gøre online-anmeldelser mere retvisende. Formålet er at styrke gennemsigtigheden og fjerne falske anmeldelser. HORESTA og hotelbranchen hilser tiltaget velkomment, men efterlyser mere bindende fælles regler i EU.

Log ind