Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den italienske konkurrencemyndighed AGCM har åbnet en formel sag mod anmeldelsesplatformen Trustpilot. Det sker på baggrund af bekymringer om, at dele af platformens struktur og forretningsmodel kan være i strid med landets forbrugerlovgivning.
HORESTA oplyser, at sagen blandt andet handler om, hvordan virksomheders rangering bestemmes af en intern algoritme, og hvordan ”verificerede” anmeldelser opfattes som mere troværdige – uden nødvendigvis at afspejle reelle kundeoplevelser.
Derudover fremhæver myndighederne, at Trustpilots betalte tjenester kan give virksomheder mulighed for at styre, hvilke kunder der inviteres til at anmelde – og derved præge deres offentlige profil.
Trustpilot har nu 30 dage til at svare på spørgsmål om bl.a. brugen af AI og deres system til anmeldelsesverificering. Hvis platformen vurderes til at overtræde reglerne, risikerer den bøder på op til 10 mio. euro.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Booking.com får millionbøde for skjulte gebyrer
02-09-2025
-
HORESTA: Sommeren gav stærk højsæson
02-09-2025
-
Tre danske hoteller kan få Michelin-nøgler
02-09-2025
-
Minister lover handling på høje affaldsgebyrer
02-09-2025
-
McDonald’s satser på lavpris med relancering
02-09-2025
-
Ny hotelchef vil løfte Copenhagen Plaza
02-09-2025
-
Debat: Midtjylland mangler taxaer til turister
02-09-2025
-
Radisson indfører ny global betalingsplatform
02-09-2025
-
Amerikanske turister valfarter til Odense
02-09-2025
-
AI i drive-thru skaber udfordringer for Taco Bell
02-09-2025