Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Turismen spiller en central rolle i Danmark, både økonomisk og kulturelt, fremhæver Morten Dahlin i en nytårsartikel hos branchemediet Turistmonitor.

Med regeringens nye turismestrategi fokuseres der på helårsturisme, bæredygtighed og unikke oplevelser, som skal tiltrække både danske og internationale gæster. Trætop-hytter, ikoniske vandreruter og gastronomiske initiativer som Michelin-uddelingen er eksempler på innovative tilbud, der skal styrke Danmark som destination.

Store begivenheder som Copenhagen Sprint og EU-formandskabets turismekonference skal samtidig sætte Danmark på verdenskortet.

Strategien indebærer også investeringer i data, markedsføring og bedre rammevilkår for branchen, med fokus på at skabe arbejdspladser uden for højsæsonen.

Ministeren understreger, at turismen skal balancere vækst med bæredygtighed og være til gavn for både turister og lokalområder.

Læs hele historien på Turistmonitor (kræver login)

Log ind