Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Madklubben og Arla udvider et fælles undervisningsinitiativ, der bringer skoleelever ind i restaurantkøkkener. Efter et vellykket pilotprojekt med otte skoleklasser bliver samarbejdet nu permanent med en ambition om, at ca. 100 klasser årligt skal deltage.
Undervisningen er målrettet 6.-7. klasser og foregår i udvalgte Madklubben-restauranter i bl.a. Aarhus, Esbjerg, Lyngby og København. Eleverne får tre timer med kokkene, hvor de lærer om både madlavning og ernæring og afslutter med at spise det, de har tilberedt. Ifølge Arlas innovations- og marketingdirektør, Ann-Camilla Kjæmpe, har tiltaget givet eleverne mod på madlavning.
Madklubbens Morten Løwenstein ser mulighed for at brede konceptet ud til endnu flere restauranter i takt med den stigende efterspørgsel. Der er allerede planlagt 15 arrangementer i år, hvor næsten alle pladser er optaget.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Minister: Turismen skal fylde mere i den offentlige debat
14-11-2025
-
Too Good To Go vinder frem i presset amerikansk marked
14-11-2025
-
H.C. Andersens Hus slår besøgsrekord i Odense
14-11-2025
-
Noma skifter retning og satser på produkter til forbrugerne
14-11-2025
-
Madklubben og Arla inviterer skoleklasser i køkkenet
14-11-2025
-
Københavnere kan følge historisk restaurering af Rundetårns kuppel
14-11-2025
-
Nyt hotel på vej i Nakskov med lokal investering
14-11-2025