Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Kyststrækningen langs Storebælt rummer mange oversete strande og naturoplevelser, som nu skal frem i lyset.
Destination Sjælland har med projektet 'Sjællands Vestkyst' sat gang i en ambitiøs indsats for at udvikle området som et nyt turistmål. Projektet løber til 2027 og er støttet med 3,2 mio. kr. Målet er at udvælge seks-otte centrale strande, som skal fungere som gateways til kysten, med fælles fortælling og skiltning.
Ifølge direktør Morten Jensen skal satsningen også løftes gennem vandsportsevents – blandt andet High Diving i Korsør og en SUP-ekspedition med verdensmester Casper Steinfath.
Et markant benspænd er dog manglen på udlejede sommerhuse. Af områdets 10.000 huse lejes kun 300-500 ud, og her arbejdes der målrettet på at motivere flere ejere.
Samtidig styrkes markedsføringen af området som camping- og autocamperdestination.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA og Dansk Erhverv i fælles front: Airbnb skal under politisk lup
09-10-2025
-
Stor afsløring: Netværk af skyggehoteller i København
09-10-2025
-
Dansk burgerkæde rykker ud i verden: Hungry Dane åbner i Schweiz
09-10-2025
-
Ny hoteldirektør og ny køkkenchef til Gram Slot
09-10-2025
-
HORESTA: Politisk indgreb mod Airbnb kan være på vej
09-10-2025
-
Rejse- og turismesektoren har brug for millioner af nye ansatte frem mod 2035
09-10-2025
-
Spanien slår turismerekord trods protester mod overturisme
09-10-2025
-
Små portioner hitter i USA – ikke samme tendens i Danmark
09-10-2025
-
Bygningskrav kan tvinge Comwell-hotel i Lyngby til ændringer
09-10-2025
-
Ny attraktion på Lolland tiltrækker over 100.000 gæster
09-10-2025