Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Kyststrækningen langs Storebælt rummer mange oversete strande og naturoplevelser, som nu skal frem i lyset.
Destination Sjælland har med projektet 'Sjællands Vestkyst' sat gang i en ambitiøs indsats for at udvikle området som et nyt turistmål. Projektet løber til 2027 og er støttet med 3,2 mio. kr. Målet er at udvælge seks-otte centrale strande, som skal fungere som gateways til kysten, med fælles fortælling og skiltning.
Ifølge direktør Morten Jensen skal satsningen også løftes gennem vandsportsevents – blandt andet High Diving i Korsør og en SUP-ekspedition med verdensmester Casper Steinfath.
Et markant benspænd er dog manglen på udlejede sommerhuse. Af områdets 10.000 huse lejes kun 300-500 ud, og her arbejdes der målrettet på at motivere flere ejere.
Samtidig styrkes markedsføringen af området som camping- og autocamperdestination.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge hotel- og restauranttalenter hædret på HORESTA Årsdag 2025
31-10-2025
-
Fremtiden i fokus på rekordstor årsdag hos HORESTA
31-10-2025
-
Rasmus Munk fra Alchemist vinder The Best Chef Awards for andet år i træk
31-10-2025
-
Regeringen vil investere i turisme og stramme grebet om Airbnb
31-10-2025
-
Nu åbner Rox Resort i Køge
31-10-2025
-
Danhostel finder ny direktør med kædeerfaring
31-10-2025
-
Fire arkitektteams i kapløb om nyt verdensarvscenter i Roskilde
31-10-2025
-
Støj fra restaurantgæster skaber splid i Indre By
31-10-2025