Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Rox Resort i Køge har fået kritik fra Fødevarestyrelsen efter flere kontrolbesøg i januar og februar. Hotellet blev i marts tildelt en sur smiley samt en bøde på 15.000 kr., skriver Sjællandske Nyheder.

Ifølge de offentligt tilgængelige kontrolrapporter handlede den første indskærpelse blandt andet om manglende håndsæbe og håndsprit i barområdet, hvor der blev håndteret fødevarer.

Ved et senere kontrolbesøg blev hotellet gjort opmærksom på mangler i udførelsen af egenkontrol. Det var opfølgningen på dette forhold, der udløste den sure smiley og bøden.

Hoteldirektør Carl Hegestad oplyser i et skriftligt svar til Sjællandske Nyheder, at hotellet tager sagen meget alvorligt, og at situationen langt fra er tilfredsstillende.

Rox Resort åbnede i november sidste år og blev tidligere i år nævnt på mediet Travel + Leisures liste over verdens 100 bedste nyåbnede hoteller.

Læs hele historien på Turistmonitor

Nyt hotel indgår i stor havneplan i Esbjerg

Et nyt byudviklingsprojekt på Esbjerg Havn kan bane vej for både hotel, konferencefaciliteter, restauranter og butikker. Planforslaget er sendt i offentlig høring, men møder samtidig politisk modstand.

Kendt hotel i Skagen reducerer underskuddet

Brøndums Hotel kom også ud af 2025 med røde tal på bundlinjen, men underskuddet blev markant mindre end året før. Regnskabet offentliggøres samtidig med, at Arp-Hansen Hotel Group afventer myndighedernes stillingtagen til planerne for hotellet.

Log ind