Over 300 virksomheder meldte sig ind i HORESTA i 2024. I det forgangne år er HORESTA derfor blevet et endnu stærkere fællesskab for hotel-, restaurations- og turismebranchen i Danmark. Medlemskartoteket repræsenterer nu langt over 2300 medlemmer.
Blandt årets mest toneangivende nye indmeldelser er aktører som Joe & the Juice, Madklubben, Bella Grande og Park Lane Copenhagen, der tilsammen repræsenterer en betydelig styrkelse af organisationens netværk.
"2024 har vist, at vi står stærkere end nogensinde som branchefællesskab for turisme- og oplevelseserhvervet. Medlemsvæksten segmenterer HORESTAs førerposition og sender dermed også et stærkt signal fra erhvervet om, at man ønsker at stå sammen med en klar stemme og arbejde for bedre rammevilkår,” siger konstitueret adm. direktør Jeppe Møller-Herskind.
Når store og markante aktører vælger HORESTA til, understreger det ifølge ham, at der er stor efterspørgsel på det produkt og den rådgivning, vi kan tilbyde erhvervet.
”Væksten vil i endnu højere grad styrke HORESTAs politiske gennemslagskraft, og vi ser frem til at skabe endnu flere resultater for erhvervet i 2025," siger han.
Strategisk fokus på fremtiden
Som led i at udbygge en i forvejen stærkt arbejdsgiver- og brancheorganisation iværksatte HORESTA i 2024 en række nye initiativer rettet mod hoteller, konferencecentre og restaurantkæder.
"Vi har arbejdet målrettet på en række nye og meget spændende projekter, som får stor betydning for branchens adgang til data og giver helt nye muligheder i den grønne omstilling på tværs af vores branche. I 2025 lancerer vi blandt andet en ny videnbank for hoteller, som vil blive brancheførende,” siger Jeppe Møller-Herskind og fortsætter:
”Vi har også et nyt ESG-værktøj på vej, som vil give vores medlemsvirksomheder langt større mulighed for at monitere deres udvikling med indsatser på miljø, sociale indsatser og governance. Det glæder vi os enormt meget til at lancere”.
Et styrket netværk
Medlemsvæksten i 2024 markerer en vigtig milepæl for HORESTA, som forventer yderligere vækst i 2025.
"Vi går ind i det nye år med et stærkere netværk end nogensinde før. Sammen kan vi fortsætte med at udvikle og løfte hele turisme- og oplevelseserhvervet," afslutter Jeppe Møller-Herskind.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Hotelvæksten spreder sig til hele landet
17-01-2025
PRESSEKLIP
-
HORESTA melder om stærkt 2024
17-01-2025
-
Satte priserne ned med 40 procent: Tilbud har fyldt bordene på restaurant
17-01-2025
-
Djurs Sommerland fornyer sig med tidlig åbning og nye oplevelser i 2025
17-01-2025
-
Sådan fordeler internationalt turistboom sig i landets kommuner
17-01-2025
-
Fritidsjob under forvandling: Nu kan unge løse flere opgaver på hoteller og i restauranter
17-01-2025
-
Charlottehaven henter erfaren profil til lejlighedshotel
17-01-2025