Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Wonderful Copenhagens nye tiltag, CopenPay, skal få både lokale og turister til at træffe flere bevidste grønne valg. Konceptet blev lanceret først på sommeren, og flere udenlandske medier var hurtige til at rapportere om påfundet. Men det grønne projekt møder nu kritik fra flere forskere. Det skriver Berlingske.dk.
Projektet er nemlig med til at flytte fokus fra de vigtigste klimaspørgsmål, mener turismeforsker Anne-Mette Hjalager fra Syddansk Universitet.
Forskeren peger på, at København i stedet burde se på helt andre løsninger for at fremme bæredygtig turisme, som større afgifter på flyrejser, begrænsning af krydstogtskibe og et stop for nyt hotelbyggeri.
Hun bakkes op af forsker i turismevidenskab ved Linnéuniversitetet Stefan Gössling. Han tror heller ikke på, at kampagnen gør den københavnske turisme mere bæredygtig.
Læs hele historien på berlingske.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny kaffedirektør skal få kunderne tættere på kæden
27-09-2024
-
Stammershalle vil for alvor udvide sæsonen
27-09-2024
-
Burger King åbner i nordjysk by – 16-årig lå i kø hele natten
27-09-2024
-
Alle københavnske cafeers moder drejede nøglen om efter 40 år. Snart slår den atter dørene op på ny adresse
27-09-2024
-
Millionregn over destinationer: Disse turismeprojekter får del i pulje på 57 millioner kroner
27-09-2024
-
VisitDenmark nedlægger attraktionslisten
27-09-2024
-
Naboer står til sejr i erstatningssag: Juridisk redegørelse er ny knast for kæmpehotel i Aabenraa
27-09-2024