Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Selv om der er faldet usædvanligt meget nedbør denne sommer, så har flere åbningsdage, populære forlystelser, koncerter og gastronomiske tiltag bidraget til, at flere gæster end sidste år på samme tid har valgt at bruge flere penge under deres besøg i Tivoli end året før. Det betyder, samlet set, at det er lykkedes at levere den resultatmæssigt bedste sommer i Tivolis historie. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Tivoli, som netop har rundet 181 år, fastholder derfor forventningen om en omsætning i niveauet 1.200 millioner kroner samt et resultat før skat i niveauet 110 millioner kroner for 2024.

”Selv om det fulde sommerpotentiale ikke helt er indfriet pga. det ustabile vejr, så er vi tilfredse med, at vi kan fastholde resultatforventningerne for året og samtidigt leverer vi den bedste resultatmæssige sommer i Tivolis historie. Der har været god efterspørgsel efter sommerens varierede program. Vi oplever stigende tilstrømning af amerikanske turister og det kompenserer for svenskerne og nordmændene, der ikke besøger os i helt samme omfang, som tidligere grundet deres svækkede købekraft,” siger Tivolis direktør, Susanne Mørch Koch.

Nettoomsætningen lyder på 455,3 millioner kroner mod 416,0 millioner kroner sidste år, hvilket er en stigning på ni procent, mens besøgstallet ender på 1.391.000 mod 1.257.000 sidste år – en stigning på ti procent.

Log ind