Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når Sticks’n’Sushi-holdet åbner nye restauranter, gør de det altid med nogle principper for øje. Forretningen skal blandt andet sikres en loyal base af gæster, der bor i restaurantens nærområde - og derfor åbner Sticks’n’Sushi ikke i områder, hvor der primært kommer internationale turister. Det skriver Fødevarewatch.dk.
Andreas Karlsson, der er adm. direktør for sushi-kæden, sammenligner det at drive restaurant med at spille en vigtig fodboldkamp - og at gøre det dag ud dag ind.
”Det at drive restaurant er som at spille en pokalfinale hver dag. Tilmed en pokalfinale fra kl. 12, når du åbner, til lukketid og på 27 forskellige steder på en gang. Du skal sikre, at alle dine gæster går derfra og tænker, at det var en god oplevelse, og gerne vil komme igen,” siger han.
“Hvis du mister fokus fra den pokalfinale, du er ved at spille, kan ting sagtens gå galt. Vi har også tabt tingene på gulvet, men så har vi samlet dem op og lært, at vi ikke skal begå samme fejl igen. Og kan du arbejde med den mentalitet på restaurantniveau, kommer du til at klare dig godt,” fortsætter direktøren.
Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA: Nej til alle 4 modeller for turistskat
12-07-2024
-
Mød fagatleterne fra skillslandsholdet
12-07-2024
PRESSEKLIP
-
Barcelona gør det. Paris gør det. Nu vil Københavns politikere også tage nyt skridt for at styre turismen
12-07-2024
-
Vicedirektør forlader Hotel- og Restaurantskolen
12-07-2024
-
Stjernekok køber rigmand ud af dansk Michelin-restaurant
12-07-2024
-
En vigtig indtægtskilde: Så mange penge bruger udenlandske turister i danske dagligvarebutikker
12-07-2024
-
Forklaringen findes i luften: Amerikanske turister strømmer til Danmark
12-07-2024
-
Stor vækst i turister fra to vigtige markeder: Lysten til at rejse til Danmark er steget syd for grænsen
12-07-2024
-
Turistbranchen lægger sig i selen for at invitere hunde indenfor
12-07-2024