Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Booking.com, den store markedsdominerende amerikanske OTA, Online Travel Agent, bruger ”unfair forretningsmetoder,” lyder den nye kritik fra HOTREC (Hotel and Restaurant Industry in the European Community). Det skriver Standby.
Det sker ved at OTA'er som Booking.com ”tilbageholder gæstedata fra deres hotelpartnere, hvilket forhindrer hoteller, der samarbejder med OTA'erne, i at kunne tilbyde gæster bedre værelsespriser på hotellernes egne hjemmesider,” lyder det fra HOTREC.
I maj i år besluttede Europa-Kommissionen ellers, at kategorisere Booking.com som en gatekeeper, som skal sikre, at de store techgiganter ikke udnytter deres dominerende markedspositioner til at stille urimelige krav om vilkår og betingelser til de kunder, der er afhængige af deres platforme.
Titlen som gatekeeper betyder for eksempel, at Booking.com skal være mere offentlig omkring sine algoritmer og dele kundedata med hotellerne, som kunderne søger på
Læs hele historien på standby.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
To kommuner i top-10: VisitNordsjælland gør status over rekordår
20-02-2025
-
Ny chef for Destination Bornholm
20-02-2025
-
Madværkstedet København sætter fokus på faglig inspiration
20-02-2025
-
Gymnasiereform skal bane vej for flere faglærte i restaurationsbranchen
20-02-2025
-
Finsk kapitalforvalter opkøber fire danske hoteller
20-02-2025
-
Flere Airbnb-overnatninger kræver handling
20-02-2025
-
Vestkysten satser på helårsåbent – og det virker
20-02-2025
-
Hotel lancerer unikt motionsophold for ældre
20-02-2025