Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Booking.com, den store markedsdominerende amerikanske OTA, Online Travel Agent, bruger ”unfair forretningsmetoder,” lyder den nye kritik fra HOTREC (Hotel and Restaurant Industry in the European Community). Det skriver Standby.
Det sker ved at OTA'er som Booking.com ”tilbageholder gæstedata fra deres hotelpartnere, hvilket forhindrer hoteller, der samarbejder med OTA'erne, i at kunne tilbyde gæster bedre værelsespriser på hotellernes egne hjemmesider,” lyder det fra HOTREC.
I maj i år besluttede Europa-Kommissionen ellers, at kategorisere Booking.com som en gatekeeper, som skal sikre, at de store techgiganter ikke udnytter deres dominerende markedspositioner til at stille urimelige krav om vilkår og betingelser til de kunder, der er afhængige af deres platforme.
Titlen som gatekeeper betyder for eksempel, at Booking.com skal være mere offentlig omkring sine algoritmer og dele kundedata med hotellerne, som kunderne søger på
Læs hele historien på standby.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA: Høje omkostninger og mangel på arbejdskraft vil præge 2025
02-01-2025
-
Turistbranchen i rundbordssamtale med regeringen
02-01-2025
-
Nye flagregler er trådt i kraft
02-01-2025
-
Catering hitter: Nytårsmaden kommer i stigende grad udefra
02-01-2025
-
Minister i nytårsartikel: Turismen skal udvikles og udvides
02-01-2025
-
Hilton planlægger 500 nye luksushoteller globalt
02-01-2025
-
Vesterhavet tiltrækker rekordmange internationale turister
02-01-2025
-
Scandic lukker landechef-stilling i Danmark
02-01-2025