Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Forbrugerombudsmanden har skærpet reglerne for greenwashing, hvilket får HORESTA til at advare hotel- og restauranterhvervet om de nye krav.
Ifølge HORESTA er det nu forhandleren, der bærer hovedansvaret for at sikre, at producenternes miljømarkedsføring er korrekt. De nye retningslinjer kræver præcise formuleringer – f.eks. må “genanvendt” kun anvendes, hvis 95 procent af produktet er lavet af genanvendt materiale.
HORESTA anbefaler desuden, at ord som “bæredygtigt” undgås, og i stedet bruges udtryk som “tilstræber bæredygtighed.” Ændringerne i lovgivningen forbyder også vildledende påstande om miljøvenlighed og ucertificerede bæredygtighedsmærker.
Læs hele historien på Turisme24.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
KOLD College Odense vinder Young Chef 2024
21-11-2024
-
Tivoli på CNN's liste over verdens bedste julemarkeder
21-11-2024
-
Ny direktør skal løfte UNESCO-hotel i Christiansfeld
21-11-2024
-
Turisme i Danmark udleder 10,9 mio. ton CO2 årligt
21-11-2024
-
Luksushotelkæde ejet af saudisk prins og Bill Gates rygtes klar til København
21-11-2024
-
Endagsturister bidrager med milliarder til Danmark
21-11-2024
-
Flere udebliver fra deres bordreservationer
21-11-2024