Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danmark har en stærk position på det tyske turistmarked, men med stigende international konkurrence intensiverer VisitDenmark sin indsats under ledelse af ny markedschef Markus Diefenbach.
Med over 20 millioner tyske overnatninger i 2023 er Tyskland en vigtig turistkilde, og Diefenbach vil udbygge Danmarks tiltrækningskraft gennem målrettede kampagner med fokus på kyst-, natur- og storbyturisme.
VisitDenmarks tyske kontor prioriterer markedsføring i Nordtyskland og fokuserer på målgrupper som familier og naturentusiaster. Udover brandingkampagner for en tidlig sommerferie i Danmark i 2025 planlægges kampagner om vandring, cykling og camping, som matcher tyskernes rejselyst. Diefenbachs erfaring fra både turisme- og forsikringsbranchen skal understøtte udviklingen af nye samarbejder og partnerskaber i Tyskland.
Læs hele historien på Turistmonitor
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
KOLD College Odense vinder Young Chef 2024
21-11-2024
-
Tivoli på CNN's liste over verdens bedste julemarkeder
21-11-2024
-
Ny direktør skal løfte UNESCO-hotel i Christiansfeld
21-11-2024
-
Turisme i Danmark udleder 10,9 mio. ton CO2 årligt
21-11-2024
-
Luksushotelkæde ejet af saudisk prins og Bill Gates rygtes klar til København
21-11-2024
-
Endagsturister bidrager med milliarder til Danmark
21-11-2024
-
Flere udebliver fra deres bordreservationer
21-11-2024