Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Krydstogtsgæsterne bidrager i stigende grad til turismeomsætningen i Aarhus, og VisitAarhus forventer, at sæsonen vil skabe både økonomisk aktivitet og international eksponering. Det skriver Aarhus Stiftstidende.
Ifølge administrerende direktør i VisitAarhus, Pia Lange Christensen er krydstogter en vigtig brik i byens samlede turismestrategi, og hun peger på, at gæsterne i stigende grad søger autentiske, lokale oplevelser.
Aarhus har forberedt sig med både forbedret infrastruktur og øget fokus på gæsteservice. Blandt andet er der udviklet nye guidede ture og oplevelsespakker, der skal trække turisterne længere ind i byen og ud i regionen. VisitAarhus arbejder tæt sammen med erhvervslivet om at optimere gæsternes oplevelse og sikre, at byen kan håndtere det stigende antal besøgende.
Krydstogtsæsonen forventes at strække sig helt til oktober.
Læs hele historien på stiften.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Joe & The Juice sætter turbo på global ekspansion
13-05-2025
-
Scandic opruster: Flere hoteller og ny franchise-strategi i Danmark
13-05-2025
-
Fremgang i Københavns Lufthavn trods global uro
13-05-2025
-
Turister belønnes igen for grøn adfærd i København
13-05-2025
-
Global uro får flere danskere til at overveje ferie hjemme
13-05-2025
-
Den norske stat træder ind som medejer i Norwegian
13-05-2025
-
Hotel Vildbjerg skal finde ny køkkenchef
13-05-2025