Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Ifølge de foreløbige resultater fra VisitDenmarks igangværende undersøgelse vurderer 68 pct. af turisterne, at tryghed er et centralt motiv for at vælge Danmark som feriemål.
Undersøgelsen omfatter i alt 17.000 interviews, hvoraf knap 5.000 er gennemført i årets to første kvartaler. Her fremgår det, at natur og venlig lokalbefolkning også trækker, mens bæredygtighed kun i begrænset omfang har haft betydning.
Kun 5 pct. svarer, at miljøhensyn har spillet en afgørende rolle, og 22 pct. angiver, at det slet ikke har haft betydning.
Gennemsnitligt bliver turister i landet i syv dage, og tilfredsheden med ferien ligger på 4,7 ud af 5. VisitDenmark stiller løbende resultaterne til rådighed for turistaktører via et digitalt dashboard med mulighed for lokale indsigter.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyt analyseværktøj skal tiltrække flere kulturturister til Danmark
05-09-2025
-
Royal Run kan booste turismen i fire nye værtsbyer
05-09-2025
-
Debatindlæg: Butikker og restauranter lukker for tidligt på turistsæsonen
05-09-2025
-
Palads-biografen kan få hotel og panoramabar på toppen
05-09-2025
-
Too Good To Go træder ind på det asiatiske marked
05-09-2025
-
HORESTA: Loft for korttidsudlejning bør halveres
05-09-2025
-
Danhostel søger ny direktør med fokus på brand og vækst
05-09-2025
-
Forskere advarer mod kystbyggeri: Planlovslempelser kan skade turismen
05-09-2025