Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Operator fungerer som en digital assistent, der navigerer på hjemmesider, udfylder oplysninger og foretager reservationer. Værktøjet kan hjælpe rejsende med at bestille flybilletter og håndtere indkøb online.
På sigt vil det også kunne assistere under hotelophold, for eksempel ved at tage kontakt til receptionen og bestille ekstra faciliteter til værelset. Operator er stadig i udvikling, men OpenAI forventer, at AI-agenter som denne vil revolutionere måden, hvorpå rejsende planlægger og gennemfører deres ophold.
I første omgang testes Operator blandt udvalgte brugere i USA, hvor erfaringer fra testfasen skal bidrage til videreudviklingen. OpenAIs koncernchef Sam Altman ser AI-agenter som en milepæl i kunstig intelligens og forventer, at teknologien vil udvikle sig fra at håndtere småopgaver til mere komplekse opgaver.
Teknologien kan ændre gæsteadfærd og stille nye krav til hoteller og restauranter, der bør overveje, hvordan de kan integrere AI-løsninger for at imødekomme fremtidens forventninger.
Læs hele historien på Standby.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
To kommuner i top-10: VisitNordsjælland gør status over rekordår
20-02-2025
-
Ny chef for Destination Bornholm
20-02-2025
-
Madværkstedet København sætter fokus på faglig inspiration
20-02-2025
-
Gymnasiereform skal bane vej for flere faglærte i restaurationsbranchen
20-02-2025
-
Finsk kapitalforvalter opkøber fire danske hoteller
20-02-2025
-
Flere Airbnb-overnatninger kræver handling
20-02-2025
-
Vestkysten satser på helårsåbent – og det virker
20-02-2025
-
Hotel lancerer unikt motionsophold for ældre
20-02-2025