Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Kyststrækningen langs Storebælt rummer mange oversete strande og naturoplevelser, som nu skal frem i lyset.
Destination Sjælland har med projektet 'Sjællands Vestkyst' sat gang i en ambitiøs indsats for at udvikle området som et nyt turistmål. Projektet løber til 2027 og er støttet med 3,2 mio. kr. Målet er at udvælge seks-otte centrale strande, som skal fungere som gateways til kysten, med fælles fortælling og skiltning.
Ifølge direktør Morten Jensen skal satsningen også løftes gennem vandsportsevents – blandt andet High Diving i Korsør og en SUP-ekspedition med verdensmester Casper Steinfath.
Et markant benspænd er dog manglen på udlejede sommerhuse. Af områdets 10.000 huse lejes kun 300-500 ud, og her arbejdes der målrettet på at motivere flere ejere.
Samtidig styrkes markedsføringen af området som camping- og autocamperdestination.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Direktørskifte på femstjernet luksushotel nær København
02-12-2025
-
Royal Arena solgt til Live Nation
02-12-2025
-
Direktørskifte på Hotel Randers: Henter profil fra Ruths Hotel
02-12-2025
-
Rekordmange passagerer i Københavns Lufthavn i november
02-12-2025
-
Økonom: Udenlandsk arbejdskraft og ældre trækker jobvæksten
02-12-2025
-
Ny filmrabat skal tiltrække turister og store produktioner
02-12-2025
-
Ny vikingerute skal lokke flere turister rundt i Danmark
02-12-2025
-
Store kæder fylder mere, og maden holder niveauet
02-12-2025