Forlystelsesparken Fårup Sommerland i Nordjylland slog for første gang dørene op i 1975 og kan derfor til næste år fejre 50-års jubilæum. Parken, der i sit rekordår 2022 havde 758.000 gæster, er vokset og har udvidet stort de seneste par år.
I det seneste afsnit af HORESTA Lounge fortæller Niels Jørgen Jensen, hvordan den seneste investering, rutsjebanen Fønix, er blevet en publikumsmagnet, der får endnu flere gæster i parken. For det er en del af Fårup Sommerlands DNA at forny sig, da det giver nye muligheder i forhold til at markedsføre og tiltrække både danske og udenlandske gæster til parken.
Det er blandt andet derfor, at Fårup Sommerland også har haft et øget fokus på at skabe unikke overnatningsmuligheder. Her har parken etableret et hotel, bygget to trætopshytter med egen privat rutsjebane fra hemsen og ned til børneværelset. Samtidig har de købt nabocampingpladsen, hvor der både er klassiske standpladser til campister, autocamperpladser og glamping-telte.
Derudover uddyber Niels Jørgen Jensen, hvordan andre investeringer er med til at finansiere vedligeholdelsen af parken, så gæsterne får lyst til at besøge parken igen og igen.
Ved siden af sin stilling som adm. direktør for Fårup Sommerland er Niels Jørgen Jensen også formand for Visit Denmark, og du kan i afsnittet høre, hvilke forventninger han har til turismen i Danmark.
Afsnittet har været ramt tekniske problemer, men du kan høre seneste afsnit af HORESTA Lounge på Spotify, Soundcloud, Youtube og Podcast.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA til TV2 Kosmopol: Turismen sætter gang i beskæftigelsen
01-07-2025
-
Når hedebølgen rammer…
01-07-2025
PRESSEKLIP
-
Tilmeldingen til Danish Travel Awards 2025 er åbnet
01-07-2025
-
Bakken klar med ny administrerende direktør
01-07-2025
-
Hotel Koldingfjord udvider
01-07-2025
-
Brøndums Hotel solgt til dansk hotelkoncern
01-07-2025
-
Legoland får rekordhøj omsætning
01-07-2025
-
Britisk medie har kåret de 10 smukkeste byer i Danmark
01-07-2025
-
Rox Resort har fundet sit personale
01-07-2025