Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
HORESTAs årlige opgørelse viser en markant stigning i restaurantbesøg og køb af to go-kaffe i Region Syddanmark.
Sydjyderne foretager nu 72 årlige besøg på caféer, restauranter og værtshuse, svarende til seks besøg om måneden – en vækst på 32,1 procent siden 2019.
Til trods for den positive udvikling halter regionen stadig efter landsgennemsnittet på 88 besøg, og især København ligger langt i front med hele 126 årlige besøg pr. indbygger.
Jeppe Møller-Herskind, viceadministrerende direktør i HORESTA, peger på et uforløst potentiale i provinsen, særligt i konceptet med lokale råvarer fra jord til bord. Rapporten viser desuden, at yngre generationer er de mest aktive gæster med dobbelt så mange besøg som de ældre aldersgrupper.
Læs hele historien på Esbjergliv
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA Play: HimmerLand - Klar til fremtiden
03-07-2025
-
Hvornår er en medarbejder handicappet?
03-07-2025
-
Nyhedsbrevet går på sommerferie – lidt i hvert fald
03-07-2025
PRESSEKLIP
-
Noma planlægger pop up-eventyr i Los Angeles i 2026
03-07-2025
-
Tidligere Årets Kok bliver ny gastronomisk chef på Hotel Alsik
03-07-2025
-
VisitDenmark satser bredere: Udvider markedsføring til 14 lande
03-07-2025
-
Ny rekrutteringsaftale vækker optimisme på overenskomstdækkede hoteller
03-07-2025
-
Danske hoteller inviteres med i søgsmål mod Booking.com
03-07-2025
-
Subway ruller nye restauranter ud i danske storcentre
03-07-2025
-
Ny adm. direktør skal styrke Meyers’ bundlinje
03-07-2025
-
Campingkæde udvider med femstjernet plads i Bayern
03-07-2025
-
Dragsholm Slot lander endnu et år med millionunderskud
03-07-2025