Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den internationale sandwichkæde Subway er i færd med at genindtage det danske marked. Efter en årrække med nedlukninger er der nu konkrete planer om at åbne otte nye restauranter inden udgangen af 2026. Det skriver Fødevarewatch.
Åbninger i Lyngby, Amager, Aalborg og City2 sker allerede i år, mens Randers, Ishøj, Slagelse og Glostrup er udset til næste år. I dag har kæden blot én restaurant i Kolding.
Landechef Dorte Gleie nævner, at Esbjerg også kunne komme i spil, men understreger, at intet endnu er besluttet.
Subway har indgået et samarbejde med Danske Shoppingcentre og Nordic Bites Group Oy, og ambitionen er at etablere mere end 250 restauranter i Norden – og over 600 før 2032. Samtidig har Subway udnævnt Jonathan Fitzpatrick som ny administrerende direktør.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge hoteliværksættere udvider med tredje hotel
23-06-2026
-
HORESTA: Solrigt vejr sender flere på ferie i Danmark
23-06-2026
-
Hotelchef i Vejle skifter spor efter fire år
23-06-2026
-
Beskæftigelsen holder kursen – men væksten aftager
23-06-2026
-
Regeringen lægger op til dyrere kød
23-06-2026
-
Emballageregning skaber uro hos producenter
23-06-2026
-
Internationalt: Venedig vil skrue op for turistafgiften
23-06-2026