Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Flere restauranter oplever tomme borde, når gæster udebliver uden afbud, hvilket skaber økonomiske udfordringer.
Livsstilsekspert Julia Lahme forklarer, at denne adfærd er vokset efter coronapandemien, hvor fokus på selvomsorg har gjort det nemmere at undgå ubehagelige afbud.
Hun opfordrer til at genvinde ansvaret ved afbud og støtter idéen om depositum ved reservationer, så længe restauranterne kommunikerer, hvorfor det er nødvendigt.
Jeppe Møller-Herskind, viceadm. direktør i HORESTA, fremhæver, at digital booking kan skabe en mindre forpligtende følelse, hvilket forstærker problemet. Branchen søger løsninger for at sikre ansvarlighed og økonomisk stabilitet.
Læs hele historien på SN.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Milling Hotels køber største hotel til dato
31-01-2025
-
Legoland introducerer tre nye attraktioner i 2025
31-01-2025
-
HORESTA vil have Airbnb tøjlet
31-01-2025
-
Meyers skifter ud på direktørpost efter to år
31-01-2025
-
Stort hotel- og konferencecenter planlagt i Kalundborg
31-01-2025
-
Destination Himmerland vil tiltrække flere turister
31-01-2025