Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Flere restauranter oplever tomme borde, når gæster udebliver uden afbud, hvilket skaber økonomiske udfordringer.
Livsstilsekspert Julia Lahme forklarer, at denne adfærd er vokset efter coronapandemien, hvor fokus på selvomsorg har gjort det nemmere at undgå ubehagelige afbud.
Hun opfordrer til at genvinde ansvaret ved afbud og støtter idéen om depositum ved reservationer, så længe restauranterne kommunikerer, hvorfor det er nødvendigt.
Jeppe Møller-Herskind, viceadm. direktør i HORESTA, fremhæver, at digital booking kan skabe en mindre forpligtende følelse, hvilket forstærker problemet. Branchen søger løsninger for at sikre ansvarlighed og økonomisk stabilitet.
Læs hele historien på SN.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Joe & The Juice sætter turbo på global ekspansion
13-05-2025
-
Scandic opruster: Flere hoteller og ny franchise-strategi i Danmark
13-05-2025
-
Fremgang i Københavns Lufthavn trods global uro
13-05-2025
-
Turister belønnes igen for grøn adfærd i København
13-05-2025
-
Global uro får flere danskere til at overveje ferie hjemme
13-05-2025
-
Den norske stat træder ind som medejer i Norwegian
13-05-2025
-
Hotel Vildbjerg skal finde ny køkkenchef
13-05-2025