Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Miljøminister Magnus Heunicke har udpeget Mikael Smed, borgmester i Vordingborg Kommune, som formand og Knud Vincents, borgmester i Slagelse Kommune, som næstformand for den styregruppe, der skal lede forundersøgelsen af en potentiel nationalpark ved Smålandsfarvandet.
Området på 175.000 hektar er i spil som Danmarks sjette nationalpark, og arbejdet skal resultere i en rapport, der vurderer natur-, erhvervs- og turismeperspektiverne over de næste 20 til 30 år.
Styregruppen får til opgave at sikre lokal forankring og inddragelse af relevante aktører.
Ministeren fremhæver vigtigheden af at få belyst de lokale synspunkter. Knud Vincents understreger, at en ny nationalpark kan blive en unik attraktion med potentiale til at tiltrække flere turister.
Politikerne bag initiativet ser netop turismen som en væsentlig gevinst ved at etablere endnu en nationalpark og peger på muligheden for at skabe aktivitet i områder, der ofte overses i turismesammenhæng.
Læs hele historien på Turisme24 (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026