Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
VisitDenmark justerer sin internationale strategi og udvider antallet af prioriterede markeder fra ni til 14. De nuværende hovedmarkeder reduceres til otte, mens seks nye udviklingsmarkeder tilføjes, heriblandt Schweiz, Polen, Belgien og Spanien.
Strategien er godkendt af Det Nationale Turismeforum under By-, Land- og Kirkeministeriet og skal sikre bedre udnyttelse af midlerne til markedsføring. Hovedmarkederne vil fortsat få fuld markedsføringsindsats, mens udviklingsmarkederne afsøges for vækstpotentiale.
Med ændringerne vil de nye otte hovedmarkeder være Tyskland, Storbritannien, Norge, USA, Nederlandene, Sverige, Frankrig, Italien, mens de seks udviklingsmarkeder vil være Schweiz, Spanien, Belgien, Polen, Østrig og Indien.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Myndigheder åbner sag mod ulovligt Airbnb-netværk
14-08-2025
-
Clever åbner caféer i opgør med tankstationernes mad
14-08-2025
-
Stort projekt skal nytænke branchens uddannelser
14-08-2025
-
Flere danskere vil på aktiv ferie – især til fods
14-08-2025
-
Turisme i Blåvand splitter – men politisk opbakning består
14-08-2025
-
Gastromé vil forene gourmet og netværk
14-08-2025