Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den danske madspildsvirksomhed Too Good To Go tager nu hul på det asiatiske marked med en lancering i Japan.
Ifølge adm. direktør Mette Lykke er landet valgt, fordi det både har stærke kulturelle værdier for madrespekt og ambitiøse mål om at reducere madspild markant frem mod 2030.
Japan smider årligt over 22 mio. tons mad ud – heraf knap 5 mio. tons spiselige fødevarer – hvilket gør markedet både udfordrende og oplagt for en aktør som Too Good To Go.
Hiroto Ooka er ansat som landechef med ansvar for opbygningen af det japanske marked. Samtidig søger virksomheden ifølge Insidebusiness en investor, der kan købe en større minoritetspost i selskabet til en værdi af ca. 2,2 mia. kr.
På trods af tidligere store underskud har Too Good To Go i 2024 leveret sit første driftsoverskud på 13,4 mio. kr. og en omsætning på 1,4 mia. kr. Selskabet er nu til stede i 19 lande og har ambitioner om yderligere ekspansion.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyt analyseværktøj skal tiltrække flere kulturturister til Danmark
05-09-2025
-
Royal Run kan booste turismen i fire nye værtsbyer
05-09-2025
-
Debatindlæg: Butikker og restauranter lukker for tidligt på turistsæsonen
05-09-2025
-
Palads-biografen kan få hotel og panoramabar på toppen
05-09-2025
-
Too Good To Go træder ind på det asiatiske marked
05-09-2025
-
HORESTA: Loft for korttidsudlejning bør halveres
05-09-2025
-
Danhostel søger ny direktør med fokus på brand og vækst
05-09-2025
-
Forskere advarer mod kystbyggeri: Planlovslempelser kan skade turismen
05-09-2025